Verkopen op je webshop dat doe je niet alleen met geweldige producten en uitmuntende diensten, je doet het ook met aantrekkelijke beelden én met woorden. Met doordachte marketing en slimme communicatie. In deze blogpost hebben we het over verleiden met woorden en hoe jij van jouw webshop een knallend succes maakt!

Storytelling

Iedereen houdt van een goed verhaal. Tenminste, wanneer je ‘t goed kan vertellen. Het doel van storytelling? Een verhaal meegeven dat emotie teweegbrengt, een verhaal dat verbindt.

Wat onthoud je makkelijker: een droge tekstadvertentie voor een opleiding e-commerce waar je leest dat 60% van de cursisten slaagt en 15% een succesvolle webshop opent? Of toch eerder een aanstekelijk verhaal van Jef de winkelier die na corona bijna zijn deuren moest sluiten, maar door zich bij te scholen uiteindelijke tien keer zo succesvol is? Golden ticket naar triomf? Gebruik anekdotes en gebeurtenissen uit het leven gegrepen om je verhaal echt tastbaar te maken.

Bind klanten aan jouw persoonlijkheid

Wees je eigenste zelf, je moet je niet beter voordoen dan je bent. Veelbelovende, maar loze beloften spuien of klakkeloos woorden herkauwen die zowat iedereen in jouw vak op zijn website heeft staan is niet alleen ongelooflijk saai, het heeft ook nul impact. Die woorden blijven gewoonweg niet plakken. Vermijd stoffige clichés à la “Wij leveren topservice en staan altijd voor u klaar” en probeer iets origineler uit de hoek te komen. Vertel hoe je die topservice precies levert en hoe je klanten je kunnen bereiken. Toon aan hoe jij je onderscheidt van de concurrent: misschien gaat afrekenen bij jou supergemakkelijk doordat je werkt  met slimme betaalsystemen? Moet dat dan allemaal in hele dure woorden en opgedikt langs alle kanten? Welnee, door gewoon eerlijk en open te zijn kom je al een heel eind. Er is maar één jij en die mag gehoord worden. Persoonlijke communicatie is hot en corporate copy is NOT! Om van je copy een echte klantenbinders te maken laat je ook in je teksten een beetje van jezelf zien. Zeker als kleine zelfstandige kan je zo een verschil maken. En zeg nu zelf, er is niets makkelijker dan gewoon jezelf zijn, toch? “Maar wat als ze me niet tof vinden?” Ego’s aan de kant en gewoon lekker beginnen met schrijven is de boodschap!

Research

Krijg je al de flow al wat te pakken? Goed zo, want je kan niet genoeg oefenen. Hoe meer je schrijft, hoe beter je teksten zullen worden. Waarover je moet schrijven? Net zoals je je webshop betaalmethoden wil afstemmen op je doelpubliek – Bancontact voor Belgen, iDEAL voor Nederlanders, PayPal voor internationale betalingen zal je ook je copywriting afstemmen op je klant. Zomaar wat in het wilde weg schrijven, is geen goed idee. En ja, dat vergt natuurlijk wel wat inlevingsvermogen. Hiervoor dompel je je best helemaal onder in de wereld van je buyer persona, oftewel klant. Leer hen kennen, kom erachter wat hen beweegt. Resultaat van deze tips? Teksten die raken, blijven plakken en bovenal converteren!

Laatste berichten

Wat je misschien ook leuk vindt

Je geld beleggen, welke mogelijkheden heb je?

Geld speelt een belangrijke rol in onze samenleving. Niet iedereen vindt dit even leuk, maar het is toch echt zo. Daarom is het van...

Net een motor gekocht? Sluit een motorverzekering af!

Heb je net een nieuwe motor gekocht waar je super blij mee bent? Dan wil je er natuurlijk snel een ritje op maken. Wanneer...

Een nieuwe of tweedehands Audi? De voor- en nadelen op een rijtje!

Wie aan ‘Duitse degelijkheid’ denkt, moet ook Audi noemen. Van sportieve wagens tot stadsauto’s en van luxe wagens tot betaalbare modellen, er is ontzettend...